Keputusan Pilihan Raya Ahmad Maslan 2021

Setakat hari ini keputusan daripada MKT tak ada pun sebut begitu tiada Muafakat Nasional pada pilihan raya negeri Melaka. Setiausaha Agungnya Datuk Seri Ahmad Maslan berkata keputusan tersebut dibuat.


Ahli Parlimen Umno Harus Taat Dengan Keputusan Parti Kata Ahmad Maslan Free Malaysia Today Fmt

Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan.

Keputusan pilihan raya ahmad maslan 2021. Foto HAZROL ZAINAL 10 MAC 2021. October 28 2021 - Ahmad Maslan Politik. Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan berkata maklum balas itu termasuklah jika ada sebarang bentuk persefahaman politik.

Agenda Daily Keputusan UMNO bertanding solo dalam Pilihan Raya Negeri PRN Melaka masih belum muktamad kata Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan. UMNO berhasrat berbincang dengan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bagi menyatakan pandangan supaya Pilihan Raya Umum Ke-15 PRU15 disegerakan. Ahmad Zahid Hamidi sudah menyatakan parti itu tidak akan bekerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia Bersatu pada Pilihan Raya Negeri PRN Melaka namun keputusan untuk bertanding sendirian belum dimuktamadkan.

Pengundian membabitkan 476037 pengundi biasa daripada keseluruhan 495195 pengundi akan dikendalikan seramai 12290 petugas pilihan raya. Tentu kita tunggu dengan penuh debaran keputusan SPR walau apa pun semua jentera perlu siapkan portfolio dengan rapi sama ada PRN diadakan dalam tempoh terdekat atau ditangguhkan tetapi sudah tentu PRN tetap diadakan itu sebab. Majlis Kerja Tertinggi juga memberikan mandat kepada YB Datuk Seri Presiden YB Datuk Seri Timbalan Presiden dan YAB Datuk Seri Perdana Menteri untuk memuktamadkan sebarang keputusan berkaitan Pilihan Raya Negeri Melaka.

Bagaimanapun kenyataan Ahmad tersebut bertentangan dengan kenyataan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang sebelum ini mendakwa pendirian bertanding solo tanpa kerjasama PAS dan Bersatu. UMNO terus persefahaman dengan Pas - Ahmad Maslan Mesyuarat Khas Majlis Kerja Tertinggi MKT UMNO malam ini memutuskan untuk meneruskan persefahaman dengan Pas dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri PRN Melaka. Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan berkata keputusan itu dicapai dalam.

28 Oktober 2021 1147 pm. Umno memutuskan untuk meneruskan kerjasama dengan PAS melalui Muafakat Nasional MN pada Pilihan Raya Negeri Melaka PRN. Ahmad Maslan berkata keputusan itu dibuat untuk mengelakkan pertembungan sesama sendiri dan mengekalkan penggunaan lambang parti masing-masing dalam pilihan raya.

DATUK SERI AHMAD BIN MASLAN SETIAUSAHA AGUNG UMNO 28 OKTOBER 2021. KUALA LUMPUR - Tunggu keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya SPR kata Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin. Umno memutuskan untuk meneruskan kerjasama dengan PAS melalui Muafakat Nasional MN pada Pilihan Raya Negeri Melaka PRN.

MELAKA Masih belum terlambat untuk UMNO mengadakan kerjasama dengan mana-mana pihak meskipun tarikh penamaan calon Pilihan Raya Negeri PRN Melaka kini berbaki dua minggu lagi. October 28 2021. KUALA LUMPUR UMNO kini dalam proses mendapatkan maklum balas daripada semua pihak sebelum membuat sebarang keputusan berkaitan Pilihan Raya Negeri PRN Melaka.

KUALA LUMPUR Ahli Majlis Kerja Tertinggi MKT UMNO sebulat suara memutuskan untuk meneruskan persefahaman dengan Pas dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri PRN Melaka. Oleh AHMAD SHAHERMAN SHAMSURI. Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan berkata parti telah bersiap sedia dari pelbagai aspek untuk menghadapi PRN ini dan hanya soal calon serta kerjasama belum dimuktamadkan.

16 Oktober 2021 513 pm. Umno hari ini memutuskan untuk meneruskan persefahaman dengan PAS bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri PRN Melaka 20 November ini. Oct 15 2021 431 AM.

Meskipun Presiden UMNO Datuk Seri Dr. Bekas Naib Presiden Bersatu Tan Sri Ab Rashid Ab Rahman berkata UMNO. Mesyuarat Khas Majlis Kerja Tertinggi UMNO pada 28 Oktober 2021 bersamaan 21 Rabiul Awal 1443H yang dipengerusikan oleh YB Dato Seri Dr Ahmad Zahid bin Hamidi Presiden UMNO telah membuat beberapa ketetapan seperti berikut-.

Pada masa sama Ahmad berkata UMNO juga akan membuat keputusan berdasarkan mesyuarat khas Suruhanjaya Pilihan Raya SPR pada Isnin ini. UMNO menepis dakwaan lambat mengatur strategi termasuk memutuskan soal kerjasama dengan rakan parti meskipun Pilihan Raya Negeri PRN sudah ditetapkan. Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan berkata parti kini hanya menunggu keputusan Majlis Tertinggi UMNO MT untuk dimuktamadkan dan untuk itu.

Mat Maslan sanggah Zahid keputusan bertanding solo bukan keputusan parti. 23 Oktober 2021 220 pm. Muktamad UMNO bekerjasama dengan PAS di PRN Melaka.

2 days agoLAPORAN LANGSUNG MELAKA - Proses pengundian Pilihan Raya Negeri PRN Melaka bermula 8 pagi ini dengan 217 pusat pengundian dibuka membabitkan sebanyak 1109 saluran bagi membolehkan rakyat Melaka memilih kerajaan baharu. Pengarah Pilihan Raya UMNO Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dan Setiausaha Agung UMNO Datuk Ahmad Maslan. Jadi kita pakai keputusan rasmi itu.

Seorang Ahli Majlis Tertinggi MT UMNO Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman mempertahankan Ahli Parlimen MP UMNO wajar diberikan kebebasan untuk membuat keputusan semasa sidang Parlimen nanti walaupun tidak selari dengan pendirian parti. Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata hal itu kerana setakat ini tiada keputusan rasmi daripada Majlis Kerja Tertinggi MKT Umno berhubung perkara itu dinyatakan. SHAH ALAM - Seorang pemimpin veteran Parti Pribumi Bersatu Malaysia Bersatu menyokong keputusan UMNO dan Barisan Nasional BN untuk bergerak secara solo dengan mengenepikan kerjasama Perikatan Nasional PN pada pilihan raya negeri PRN Melaka 20 November ini.

Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan berkata UMNO berpendapat PRU15 wajar diadakan dalam masa terdekat berikutan momentum Barisan Nasional BN yang baik ketika ini. Setiausaha Agungnya Ahmad Maslan berkata parti itu hanya menunggu keputusan Majlis Kerja Tertinggi MKT untuk dimuktamadkan dan untuk itu mesyuarat MKT akan diadakan Khamis ini. Ahmad Zahid Hamidi dan Mohamad Hasan mempunyai pandangan masing-masing berhubung cara Umno mendepani Pilihan Raya Negeri PRN Melaka.

Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan berkata keputusan itu dicapai dalam mesyuarat. Keputusan UMNO bertanding solo dalam Pilihan Raya Negeri PRN Melaka masih belum muktamad kata Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan. Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan berkata mesyuarat Majlis Tertinggi MT UMNO pada.

UMNO sah bersama Pas di PRN Melaka. UMNO dan Barisan Nasional BN masih mengumpul maklumat dan maklum balas daripada pemimpin parti dan orang ramai sama ada akan bertanding secara bersendirian pada Pilihan Raya Negeri PRN Melaka atau sebaliknya. UTAMA MALAYSIA DUNIA POLITIK VIDEO HIBURAN SUKAN GAYA HIDUP BISNES ENGLISH PODCAST FOTO RANCANGAN TEKNOLOGI PRN Melaka.

Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan berkata pendirian itu selaras ketetapan Perhimpuan Agong parti itu tahun lepas iaitu antara lain untuk memperkukuhkan Muafakat Nasional MN yang dibentuk antara dua parti berkenaan. Bagaimanapun kenyataan Ahmad tersebut bertentangan dengan kenyataan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid.


Xi2uo0wdcntvvm


LihatTutupKomentar