Baju Raya Beli Siap Vs Jahit

Tahun ini kan bulan 5 dah raya jadi aku dah mula lah beli kain untuk baju raya. Apa fesyen baju raya terkini yang hangat dipasaran sekarang.


Punah Lubang Sempit Kain Sendat 7 Sekeluarga Menangis Tengok Baju Raya Dikerjakan Tukang Jahit Patutlah Ketuk Pintu Tak Mau Buka Viral Mstar

Malangnya masa pergi kenduri di Pantai Remis boleh pula terjumpa orang pakai baju yang sama.

Baju raya beli siap vs jahit. Selalunya baju raya kami sekeluarga mak. Oh ingatkan insaf sebab bulan Ramadhan. Selalu pakai masa kenduri maklumlah grand sikit Nampak lip lapnya.

Harga jahit manik patching lace adelah RM150 sepasang. Untuk baju preorder dengan customsize tentunya pengerjaan lebih lama dibanding beli baju readystok. 2 beli kain dan tempah jahit sekali.

Haaasaya potong kain tersebut dan jahit dengan menggunakan jarum tangan sahaja. Elly akan fokuskan pada jenis baju kurung yang paling mudah dan banyak untuk didapati waktu nak beli baju raya nanti. 1 lagi dress yang Cik Nor beli kat Zalora yang otter jer sebab labuh sangat.

Mesin jahit portable atau mudah alih adalah mesin jahit dengan pelbagai fungsi jahitan. Gila Kain. Baju yang berlabuci ni beli siap.

Rasanya sekarang tukang jahit Melayu tak ambik lagi kot tempahan baju. Wah untungnya Luth omakku seorang tukang jahit handalan. 1 untuk buat baju kurung.

Macam ni ceritanya sebelum raya puasa Cik Nor ada hantar kain 2 pasang kat kedai jahit. Takmo go into detail sgt. Setakat jahit mana2 yang koyak sikit2 je tu ada la.

Bajet mak jemah sangat menanya baju raya korang. Ada yang telah mula menempah biskut dan kek Raya. Lot 313 Jalan Abdullah Mukri 45600 Bestari Jaya Selangor.

Semuanya I beli je kat kedai alter pun kedai yang tolong buatkan. Jika jahit baju sendiri bolehlah melaram dengan baju baru. Ni contact details tukang jahit manik baju raya aku yer-.

Anda boleh juga membeli kain di blog saya secara online dan terus tempah jahit sekali dengan saya. Beli langsir baru untuk Raya nanti. Yang bestnya baju kurung ialah baju rasmi aku ke tempat kerja.

Untuk jahit pada bawah baju kurung bahagian depan sahaja dan keliling lengan korang kena beli semeter setengah. Iolls lah yang termasuk dalam golongan kedua itu. Dan jugak jahit langsir untuk rumah baru.

Beli baju siap lebih cepat. Sendiri punya pun belum tahu lagi. Nick Nashram August 06 2013.

Kaler grey hitam kuning dan kalerpul. Jika jahit untuk pelanggan terasa sangat lapang di dada. Sibuk memikir baju raya tetapi sebenarnya baju raya dah siap sebelum puasa lagi.

Debaran menjelang bulan Ramadhan kian terasa. Aku pernah beli kain sutera Terengganu nie kat pasar payang Terengganu. Terasa puas hati tak terhingga kerana dapat melihat hasil jahitan sendiri.

Karena harus dibuat pola masing masing pemesan. Kadang kala kalau tempah tak kena dengan cita rasa minta lain dijahit lain buat kita sakit hati. Masa aku tak bekerja dulu aku buat baju baru cuma pada hari raya.

So total dua helai baju aku bayar RM300. Baju raya dah siap. Maksud aku pakaian kebangsaan.

Katanya peranan tukang jahit masih relevan walaupun baju RTW banyak dijual di mana-mana saja pusat beli-belah atau butik. Baru tahu susahnya nak buat kerja bila ada anak kecik. Cik Nor kan rendanf jerhehe.

Dan alter baju yang beli siap. So kos lace ni adalah RM27Saya jahit jer sendiri. Ingat raya puasa dah boleh pakai.

Sebelom kawen pon last jahit langsir jugak. Tapi saya akui kalau pakai baju tempah yang dihasilkan mengikut rekaan seperti kita ingin tentunya lebih bersemangat hendak sambut raya katanya. Harga boleh tahan mahal lahuhukina nak beli yang siap tapi mak tak bagi.

Beli siap tempah. Antaranya mak aku adik aku dan tailor cina. Banyak lebihnya kalau pandai jahit boleh jadi macam-macam lagi.

So ko kire lah traveling cost ke Terengganu utk pergi balik jer dah berapa. Awal lagi aku dah siap beli kain kaler biru mintak tukang jahit buat baju melayu. Kalau nak amik traveling cost dah satu hal jugak kat situ tapi takpe lah.

1 baju beli yang readymade 3 yang lain tu hantar kat tailor yang hebat menjahit. Kalau nak beli siap dekat semua house ada 1 kedai ni kualitinya bagus juga. Baju raya readymade tu aku beli awal tahun ni.

Tahun ini giliran raya kat kampung Edy dulu warna baju untuk tahun ini Aiyan yang pilih. Bila Baju Dah Siap Jahit. Dibuat satu persatu sesuai model yg sedang open PO untuk harga bisa jadi lebih daripada baju readystok.

Almaklumlah nak booking tukang jahit bukannya senang walaupun adik sendiri kalau lambat penuh pulak terpaksa beli yang dah siap. Tapi kalau nak jugak amik kire. Tak cukup dengan 8 baju raya yang hampir siap ditambah dengan 3 pasang kain ela yang belum dipotong kegilaan aku terhadap kain menemui klimaks nya kali ini.

Bila dah siap saya akan pos kan kepada anda senang je kan jimat mase nak pegi beli kain laginak pegi tempah jahit lagiheheheTempoh siap antara 2 minggu ke 3 minggu bergantung kpd tempahan. Tak ada lagi kena ligan dengan pelanggan yang asyik bertanya baju bila nak siap. Fesyen Baju Raya 2013 Renda Tampal June 24 2013.

Ada yang beli baju siap terus dan ada jugak yang beli kain then baru lah cari tailor untuk jahit baju raya. Nak beli baju baru apatah lagi dua tiga pasang memang tak mampu kerana banyak perkara yang lebih di utamakan. Masa pregnant pulak memang Ainn terkena virus M yang sangat2 kritikal.

Baju Mini Kurung Moden Batik Sutera. Bila ditanya dah siap ke belum. FB Rosmiati Roslan.

Tiga pasang kain untuk tahun ini satu pun tak hantar tailor lagi. Di Vietnam beli kain pasang polka dot 4 meter setengah. Dengan ada asas menjahit saya pergi membeli kain ela gunting tali ukur benang dan jarum tangan.

Tak sabar nak balik dan sambung jahit lagi. Sekarang banyak pilihan baju siap pilih sahaja banyak sangat butik termasuk butik maya. Tahun 2014 ni baju Raya aku ada 4 pasang.

Waahh boria la pulak. Tu pon tak siap2 lagi. Kalau korang nak tahu baju sanding akuaku hanya tempah kosongpenjimatan di situaku beli kain di jakel 6 meter jenis kain valentinoaku tempah di kajang di dzul classique butikmasa tempah tu aku tak berapa nak yakin sebab pertama kali tempahlepastu bukan tempah baju rayaaku nak tempah baju kahwintawakal ajalah sebab kawan yang cadangkan tempah di situ.

Beli Baju Raya VS Jahit Baju Raya. Tukang Jahit Zainal Abidin Odin dari Shyza Design berkata setiap tahun beliau menerima lebih 500 tempahan baju raya untuk wanita dan lelaki. Harga upah jahit baju kurung biasa.

Alhamdulillah siap juga beberapa pasang baju baru. Dua kain songket hantaran En. Nak hantar kat tailor kang tak terima lak.

7 bulan lagi tapi kena mulakan dari sekarang. First time dalam hidup alter baju raya sendiri. So sepasang kain sutera terengganu nie aku dpt beli selepas harga tawar menawar.

Satu kain baju raya yang tak menyempat nak hantar tailor tahun lepas. Semalam 2 jam saya jahit dah hampir siap. Anak-anak I tak pernah pun merasa pakai baju raya buatan Mommy mereka.

Lace ni RM18 semeter. Sepasang baju melayu antara RM180-200untuk lagi jimat kan. Kalau harapkan kat Mommynya mahu baju Melayu jadi baju kurung pulak kang lepas kena alter.


6 Perkara Jahitan Baju Kurung Anda Mempunyai Masalah


LihatTutupKomentar